1992-Festivalul de jazz Costineşti. Johnny Răducanu-60 de ani

Cam pe 9 septembrie, eu si Gabi, cu rucsacurile in spate si cateva borcane de zacusca “imprumutate” de acasa, am descins in halta Costinesti. N-o sa inteleg niciodata de ce la Costinesti, statiunea interplanetara a tineretului comunist, n-au facut o gara in toata regula!

Am sosit in statiune si cautand casa de bilete a festivalului l-am gasit pe Alexandru Şipa, organizatorul din acel an, care ne-a zis sec: “Anul acesta avem intrare liberă!”. Festivalul era dedicat implinirii a 60 de ani a maestrului Johnny Raducanu.

Si, timp de 5 zile, am stat in Teatrul de Vara de la 5 seara pana dimineata la 4 si l-am ascultat pe pianist care se distra de minune pe scena. Invitatul special: Ioan Gyuri Pascu-la voce, chitara, percutie. Toti spectatorii cu bere la purtator.

La un moment dat isi fac aparitia cunoscutii prezentatori de jazz Florian Lungu (Moşu) si Mihai Godoroja iar Gyuri improvizeaza pe acordurile lui Johnny Raducanu: “Mi se usuca de pe ungii oja/ C-au aparut Florian si Godoroja…”

A doua seara canta Hanno Höfer . Era obosit rau. O gaşcaă de unguri din Cluj scanda: Hano, Hano! Gyuri, putin iritat, le zice ceva in ungureste. Ăia tot: Hano, Hano. In prima pauza, intr-o liniste linistita, Gyuri se duce la unguroi si le striga: Hano, Hano Lugojano, bă bozgorilor!

Seara a treia a inceput cu A.G. Weinberger si trupa lui de blues. O încantare de 4 ore cu sticla de vodca apă la picior. Nu noi, ci Attila. Este invitat din nou Gyuri Pascu iar  seara incepe s-o ia razna. Ungurii, beti, incep iar: Hano, Hano! Gyuri ne canta Balada Shogunului. Urmeaza Alexandru Andries si cascavalul sau, apoi Bella Kamocsa cu “Blues de Timisoara”.

Ziua a patra incepe pe plaja. Ne-am hotarat sa facem putina baie, sa ne mai trezim din “reverie”. Seară de seară, bere si bere dupa bere. Facem plaja grupati langa Obelisc langă Anca Parghel care era cu copiii mici si abia se putea tine la ei. Era si  Cristian Soleanu care repeta la trompeta, Garbis Dedeian cu camasa pe el, se ferea de soare. Pe la 12 apare si Gyuri cu ungurii cei pletoşi si se pune de o cantare pe plaja. Participam si noi la percutie, batand cu moneda intr-o sticla goala. Gyuri a facut spectacol cu “Masina cu jazolina.
Seara a cantat Garbis Dedeian cu Anca Parghel la voce si invitat Cristian Soleanu. La un momenta dat se alatura la pian Jonhy Raducanu si Harry Tavitian. Totul se termina intr-un jam-session gigant. Public fericit si putin beat.

In ultima zi a plouat si festivalul s-a mutat in Amfiteatru. Pana sa se instaleze sculele, ungurii din Cluj s-au pus pe cantat, in holul hotelului. Gyuri nu i-a mai injurat, ci a cantat cu ei.

O fo’ fain!

2 Responses to 1992-Festivalul de jazz Costineşti. Johnny Răducanu-60 de ani

  1. nauca says:

    Eram si eu pe acolo! Ce s-a ales de Costinesti!Acu vreo 3 – 4 ani cantau manelele… Pe urma n-am mai indraznit sa calc pe acolo.

  2. culaie says:

    Nu am mai fost in Costinesti din ’92.

