O mică discriminare la supermarket

Am fost azi la Billa, pentru mici cumpărături. In faţa mea o femeie de etnie rromă a cerut nişte pui, chiftele şi un salam. A vorbit frumos, a aşteptat politicoasă să i se ambaleze marfa şi a plecat la casa de marcat.

A plătit calmă cumpărăturile, şi-a luat bonul de casă şi a vrut să plece. Eu urmam la rând, iar în spatele meu câtiva domni aşteptau cuminţi.
În momentul în care femeia în cauză a vrut să plece, un gardian de la firma de pază a tras-o deoparte, i-a zis ceva şi a început tacticos s-o perchiziţioneze. Uşor, uşor, i-a scos din poşetă (care era deschisă) toate lucrurile şi apoi i-a dat drumul. Femeia a murmurat umilită: “Să vă văd acum cum îi controlaţi la fel şi pe români!”.
Gardianul, simţindu-se privit a început să facă feţe-feţe, ca un om conştient de abuz. L-am privit fix în ochi şi i-am spus: “Când plec, vă rog să mă controlaţi si pe mine!”, iar casiera, deranjată, mi-a replicat că omul işi face şi el datoria. Serios?
Credeţi că a avut măcar bunul simţ (măcar de dragul corectitudinii) să mă controleze şi pe mine? Da, de unde!
În acelaşi timp, distinşii domni din spatele meu au început să înjure ţiganii, că ce treabă mai bună aveau de facut?
Şi aşa m-am ales azi cu o mare silă faţă de oamenii de lângă mine, nu pentru că nu s-au abţinut, ci pentru ca n-au avut măcar decenţa să tacă. Nu le ceruse nimeni să o apere pe femeie, era suficient să constate modul civilizat, cu trei clase peste ei, al acelei femei şi să ignore incidentul.
Stau acum să mă întreb, oare dacă îl filmam cu telefonul pe acel gardian şi-ar fi cerut măcar scuze? Şefii lui l-ar fi dat afară?

One Response to O mică discriminare la supermarket

  1. Tommie Duffy says:

    Merg acasă, mă uit pe net, pe forumul RATT, unde văd că exact în ziua respectivă, marţi, 07.02.2012, s-a suspendat ordonaţa prin care era necesară adeverinţă de la facultate . Aşa că mă duc a doua zi, la alt ghişeu, şi încerc să-mi fac abonament. Primesc acelaşi răspuns, că nu se poate fără adeverintă. Mai merg la un ghişeu, aceeaşi poveste. Îi explic că am citit pe site-ul RATT, că s-a anulat prevederea, dar nici o şansă să mă creadă. Zice că ea nu a fost anunţată, că pentru ea nu e valabil, că să mă duc să-mi fac adeverinţă, că durează două ore până să o primesc şi dupaia îmi pot face abonament. Să fim serioşi! Unde durează doar 2 ore până să-ţi facă o adeverinţă? Poate două zile, că nu o face nimeni pe loc. Mă rog, ce să mai fac, plec acasă, fără abonament.

