Opera browser mănâncă cu două guri

Am folosit Opera din 1996, de la versiunea 2 până în 2008 când ajunsese la versiunea 9.5. Ce vremuri au fost în 1997 cănd a apărut versiunea 3! Avea suport Javascript şi suport CSS. Mi-a plăcut la Opera faptul ca cerea resurse puţine, avea un client de e-mail inclus şi oferea şi un modul de ştiri RSS perfect funcţional.

În 2008, pentru ca voiam un browser care să ofere extensii de tot felul am adoptat Firefox, renunţând cu durere la Opera care îmi oferea posibilitatea de a plasa bara de adrese în partea de jos a paginii, oferea opţiunea (neegalata până acum de niciun browser) “Fit to Width”, pentru a avea un browser ce oferea mai multe extensii. Cele mai folosite de mine au fost Ad Block Plus+ Element Hiding Helper cu care faceam praf orice pagină românească plină de reclame şi popupuri enervante, Gmail Notifier, Tab Mix Plus etc.

Din păcate, Firefox versiunea 6 a început să halească memorie oricâtă i se oferea şi am trecut, în 2011, la Chrome. Chrome, acel minunat browser care avea extensii puţine, un magazin jenant de unelte, Chrome care permitea deschiderea fiecărui TAB într-un proces separat, alea, alea. Evident că am trecut puţin şi prin CoolNovo, că deh, trebuie şi o chineorezărie la casa omului.

De câteva săptămâni am reinstalat Firefox 19.0 şi Opera 12.14, pentru că Chrome a început să pută groaznic, mai ales pe partea de sincronizare a contului dar şi al extensiilor rămase în urmă. Am pus cele două browsere la treabă şi am ajuns la o singură concluzie: Firefox mănâncă la fel de multă memorie, iar Opera 12 mănâncă dublu!

Deci Opera, browserul apărut pe vremea calculatoarelor 586 şi a Windowsului 95, a ajuns o jartea deşirată, incapabilă să ţină pasul cu concurenţa. Extensiile sunt puţine şi rudimentare iar setea de memorie este exagerata. 12 ani de prietenie s-au dus pe apa Oltului.

Bye, bye Opera! Welcome back Firefox!Capture

Comments are closed.